Er zijn een zestal kerngebieden waar ons hart van gaat huppelen.
Sociale meerwaarde stimuleren
Sociale meerwaarde stimuleren
Een winkelgebied moet meer zijn dan een verzamelplaats van verkooppunten. Een centrumgebied zonder ziel heeft geen bestaansrecht. Van place to buy naar place to be!
Stakeholdersmanagement & Participatie
Stakeholders management & Participatie
Door het strak organiseren van stakeholdersmanagement en participatie kunnen de belangen van alle betrokkenen in het centrum beter op elkaar worden afgestemd. En kan er gezamenlijk gewerkt worden aan een aantrekkelijk en vitaal centrumgebied.
Merkidentiteit van het centrum
Merkidentiteit van het centrum
Een belangrijke veroorzaker van succes is een onderscheidende en gedragen merkidentiteit. Voor veel centrumgebieden in Nederland is dit nog een ondergeschoven kindje terwijl juist op dit vlak heel veel te winnen is.
het centrumgebied als warenhuis
het centrumgebied als warenhuis
Ieder centrumgebied kan beschouwd worden als warenhuis, ofwel als een bedrijf. Vanuit dit oogpunt is het centrumgebied één van de grootste werkgevers van de gemeente. Om een dergelijk bedrijf continu te laten presteren is een gedegen organisatiestructuur noodzakelijk.
centrumgebied activatie
centrumgebied activatie
Centrumgebied activatie verwijst naar de inspanningen om het economische, sociale en culturele leven in het centrumgebied van een stad of dorp te bevorderen en te stimuleren. Het doel van centrumgebied activatie is om het centrumgebied aantrekkelijker en levendiger te maken voor bewoners, bezoekers en ondernemers.
Learning by doing
Learning by doing
Net zoals bij fysieke en mentale training is het ook van belang om zakelijke vaardigheden te ontwikkelen. Het trainen hiervan is van essentieel belang om succesvol te zijn en te blijven in de wereld van centrumgebieden. Of je nu in de rol zit van centrummanager, ondernemer of ambtenaar. Voor een ieder geldt dat je beter wordt als je meer oefent / doet. Dit is de reden waarom wij werken met learning by doing.